SENESTE NYT KONCERTER
denne side til en ven
HISTORIE
HVEM ER VI?
AUDIO VIDEO HVA SIR FOLK ?
DmD-SHOP
HJEM IGEN

Klaus K m. nissehue, vores økonomiske vismand Hunse & Onkel Stanley ved generalforsamlingen.
Text-direktør Jazzy H. - og i baggrunden Dr. Qwist, Rie & overbetjent Kristensen. Se flere fotos fra aftenen ...

Generalforsamling (eller var det en julefrokost ?) i DmD:

Vi gør klar til ny turné & ny CD i 2003

Den store årlige generalforsamling i DmD med status-opgørelse og hele svineriet blev en munter affære, som i løbet af aftenen nærmest fik karakter af en julefrokost. Det foregik hos Klaus K og til stede var hele bestyrelsen: Rie (næstformand), Klaus K (formand), Onkel Stanley, Dr. Qwist, pensioneret Oberst Bolvig, Esben Duus, finansdirektør Hans Simonsen ("Hunse"), kreativ text-direktør, Jazzy H. samt Tour-direktør og overbetjent J. Kristensen. Inden deltagerne blev for berusede, blev følgende besluttet:
1. Regnskabet 2002 - 100% vækst i overskuddet for andet år i træk: - Ingen andre i musikbranchen har kunnet opvise en så stærk vækst 2 år i træk midt i en krisetid, bortset fra håret på pens. Oberst Bolvig's isse, som vokser så stærkt, at han er nødt til at barbere sig flere gange om dagen. Tour 2001 og Tour 2002 har været store succes'er - ikke bare økonomisk, men også kunstnerisk. Rie fik stor ros af alle for sin sceneoptræden. Vi har også lært at holde forventningerne nede og så vidt muligt altid yde vort bedste, uanset om vi spiller for 25.000 mennesker på Skanderborg Festivalen eller om vi spiller for 180 på Rock-sann Randers. Vi aftalte at tage alle vores fans med i vores aftenbøn, da det er 100% deres fortjeneste, at det er gået så godt ... !

2. Fremtiden - CD-produktion: - Bestyrelsen gennemlyttede de 10 demoer, som orkesteret har indspillet af de nye sange, under ledelse af Klaus K. og pensioneret oberst Bolvig. Alle tilstedeværende var begejstrede for sangene, (undtagen Dr. Qwist som ikke hørte dem, fordi han på det tidspunkt var kaldt ud til en kompliceret operation). Der mangler endnu en del text-arbejde på sangene, samt måske en enkelt sang mere - måske en Tøsedrenge-sang for nostalgiens skyld? Det aftaltes at sætte fuld gang i textarbejdet, sådan at orkesteret kan gå i studiet pr. 1. februar. Det aftaltes ikke at sætte deadline på CD'en for ikke at sætte for hårdt pres på orkesteret - med dårligt resultat i studiet til følge. CD'en er færdig, når den er færdig ... det besluttedes dog at prøve og sende 1 single ud i det tidligere forår 2003.

4. Fremtiden - Tour 2003: - Bookingen af Tour 2003 er i fuld gang ved booking-direktør, Lene Munch, som sidder på Bonnier Amigo Music. Det ser godt ud. Første koncert er i Næstved 4. april. Flere arrangører har fået ørerne op for DmD (igen) - i 2003 skal vi som noget nyt på Langelands Festivalen og Vig Festivalen. Flere arrangører har foreslået vi sætter priserne lidt op, da vi har været for billige i forhold til vores kolleger på samme niveau. Vi satser på en turne på samme niveau som 2002 med de bedste af de nye sange på repertoiret.

5. Eventuelt a - Landsholdssang: - TV-2 sporten har rettet henvendelse til os på vegne af Ishockeyforbundet & ishockey-spillerne for at spørge om vi er interesserede i at skrive en slagsang til det danske ishockeylandshold. Dette emne gjorde straks bestyrelsen fyr og flamme, da der er flere ishockey-fans blandt bestyrelsens medlemmer. Det aftaltes at meddele TV-2, at vi går i gang med det samme ... vi håber på at lave en fed sang, som vi måske kan inkludere på vores CD.

6. Eventuelt b - Skattevæsenet er fyret: - Det blev med stemmerne 9 imod 0 besluttet at opsige abonnementet med det danske skattevæsen, da de regninger de udsender er alt for store i forhold til de ydelser, de leverer. Bestyrelsen er ikke mindst oprørt over, at lægevagten forsøgte at helbrede Onkel Stanley's blindtarmsbetændelse med codimagnyler. Det aftaltes iøvrigt at undersøge om Onkel Stanley kan få sin blindtarm tilbage fra Hvidovre Hospital - da Tøsedrenge-museet har brug for den til deres nye 80-er udstilling.

Efter en del tumult forårsaget af tilstedeværelsen af mange flasker rødvin og cognac, lykkedes det at opløse forsamlingen i god ro & uorden efter 8 timers møde ... alle var i live og ved godt helbred dagen efter.

Fotos fra DmD-generalforsamling 2002:
Klaus K's kamera-glade datter Anna insisterede på, at Dr. Qwist skulle have nissehue på. Han accepterede lidt modvilligt
Rie m. nissehue & overbetjent Kristensen ...
Pensioneret Oberst Bolvig demonstrerer et par jazz-akkorder
- mens Esben Duus danser salsa-trin til ...
Jazzy H. kan nu skrive: "Rapper, kørelærer OG ikke-ryger" på sit visitkort - og Klaus K, som stadig ryger som en skorsten
Senere på aftenen: 2 muntre herrer, Hunse & Onkel Stanley - OBS: Det er IKKE billedet, der er uskarpt ...