FORUM
Ris, ros, diskussioner, mm ...
DmD-SHOP

Afsendt:30-11-2007 04:12:00
Afsender:Klaus K
Email:kk@dmd.dk
Emne:Jamen, endelig ...
Tekst:
"Som de abonnementssystemer, der er tegnet i dag, er indrettet, så vil betalingen præcist og nøjagtigt følge abonnentens forbrug af musik. Pengene går ikke til de bands, abonnenten ikke hører!"

Det er ikke det jeg taler om. Jeg har - i modsætning til dig - for nylig abonneret på en tjeneste, og jeg kan fortælle dig, at jeg ophørte med det umiddelbart efter de trak pengene på min konto 2. gang, fordi jeg ikke synes jeg havde fået noget for dem. Jeg havde ikke brugt tjenesten i perioden op til 2. betaling ...

Jeg har nemt ved at forestille mig, at andre vil føle det på samme måde. Ingen gider betale for noget de ikke bruger hele tiden. Ideen er syg. Musik er bare ikke egnet til abonnement - det er min holdning. Itunes er et fint bud på, hvordan tingene skal gøres, hvis de skal virke.

"Jeg forestiller mig en butik a la bilkamusik, med abonnement som produkt. Med lidt markedsføring ville det kunne sælges til mange, ikke mindst forældre, der ønsker at gardere sig mod APG og tilsvarende."

Det har været forsøgt mange steder i verden - og det er ikke nogen succes, Ebbe. Nu må du forstå det. Det sidste er, at Napsters stifter er gået konkurs med sin abonnements tjeneste ...

"Som Rasmus på mymusik.dk påpeger, så ligger der ingen løsning på de problemer, branchen har i de distributionsmodeller I bruger i dag. Nærmest tværtom."

Al respekt for redaktøren af MyMysic, som gør et glimrende stykke arbejde - men tror du ikke vi ved lige nøjagtig dette bedre end han gør? Vi sælger jo trods alt musik.

KK