FORUM
Ris, ros, diskussioner, mm ...
DmD-SHOP

Afsendt:16-08-2006 23:08:17
Afsender:Klaus K
Email:kk@dansermeddrenge.dk
Emne:Internet vanvid & tyggegummi ...
Tekst:
Undertiden, når jeg læser dine indlæg, får jeg en ide om, at du slet ikke forestiller dig hvad det vil sige at skulle foretage de massive investeringer, der skal til for at kunne levere det, du beder om.

Det kan man ikke få nogen investorer med på - medmindre de kan se en klar mulighed for fremtidig gevinst profit. Investorer vil have et klart tegn om muligheden for gevinst, før de går ind med en stor investering.

Dette tegn har publikum ikke givet for så vidt angår online musik handel. Og derfor bliver der ikke foretaget nye store investeringer på dette område som fx. bedre kvalitet, andre formater osv. osv.

Principielt set er jeg imidlertid enig i, at pladebranchen er nødt til at tilbyde nogle bedre varer - imod til gengæld at kunne opnå en højere pris. Dette har vi gjort med vores seneste fysiske album - vi har lavet en luxus-udgave med et flot cover - og vi har taget en højere pris for det: 200 kr. Det har været en succes - og nu vil alle de andre også lave luxus-udgaver ...

Problemet med at overføre denne strategi til internettet er, at de fleste internet-vante folk stadigvæk har en syg ide om, at ingenting på nettet må koste noget. Vi befinder os i disse år i et rygende opsving, som vi ikke har kendt siden starten af 80-erne - folk har masser af penge mellem hænderne. De kaster glad penge ud til højre og venste - men ikke på nettet. Her sidder vi stadig og diskuterer, om et musikstykke i 192 kbps til 7,75 er for dyrt - samme pris som for et stykke tyggegummi ... det er vanvid.

Og det er dette vanvid, som afholder pengestærke investorer fra at kaste penge i online-musik. Så hellere producere tyggegummi.

Klaus K.