Tekst: | "ked af at sige det men dine holdninger til problemet lugter stadigvæk langt væk af "det er de andre der skal gøre noget"
Ja - det bliver i hvert fald ikke os. Vi bestyrer selv vores band, er vores eget pladeselskab, vores eget booking bureau, bestyrer vores egen website, vores egne produktioner (både koncerter og indspilninger - dog altid i partnerskab) - vo bestyrer vores egen shop, og har et meget tæt forhold til vores fans ...
Vi har gjort alt hvad vi kan for at køre vores egen business, og det går fint. Vi er glade - vores fans er glade. Alle er glade.
"I har problemer med at fange kunderne (og det er ikke de metoder, APG anvender, jeg tænker på), og problemerne er - set herfra - tilsyneladende snævert forbundet til den måde I har valgt at sælge dem musikken på."
Vi har som før nævnt ingen problemer - heller ikke med "at fange kunderne", som du kalder det. Problemet er, som jeg har skrevet 1000 gange før, at mange folk har svært ved at få sig selv til at give penge for noget, de kan få gratis.
Dette er det eneste problem musikbranchen har. Det viser sig tydeligt, hvergang der er et piratsite, der angribes af pladebranchen. Så hyler hele koret af gratisbrugere op om at pladebranchen er ond osv. osv. - det er vældig underholdende, men det viser meget tydeligt, at mange folk tror de har ret til at stjæle på nettet.
Det er denne tro, der må ændres. Ingen har ret til at krænke andres rettigheder - heller ikke på nettet.
Nu prøver TDC så via "Play" at skjule for sine kunder, at de i virkeligheden betaler for at kunne hente musik "gratis". Jeg går ikke ind for denne metode - jeg synes det er dumt at skjule ting for folk. Jeg kan bedst lide når tingene er tindrende klare: Dét kan du få - dét skal du betale. Vil du, eller vil du ikke?
Vi er imidlertid nødt til at se tiden an og kan ikke stå udenfor "Play" når vi lige har et nyt album ude. Det kan du sikkert godt forstå - vi risikerer, at tabe omsætning fra alle de fans vi har, som også er tdc-kunder ...
Så vi ser tiden an.
Klaus K. |