Tekst: | "Hmm sommetider er det lidt som om du ikke registrerer virkeligheden...... men med jeres succes har I jo også råd til det."
Overhovedet ikke. Succes er flygtig. Det gælder ikke kun vores - men alle brancher med varer, som folk ikke nødvendigvis SKAL bruge.
"Men jeres forestillinger om, hvad kunden skal forstå ved at købe et track, et album eller en samling (som 'vores bedste') er ikke ændret siden vinyldagene. Og indtil det sker, så er det mere end usandsynligt at musikbranchens indtægtsgrundlag fra indspillet musik vender tilbage."
Jeg tror du skal tænke omvendt: Folk er ikke så hurtige med at vende sig til en ny måde at betale for musik på. Jeg selv er heller ikke ... jeg kan fx. slet ikke vænne mig til abonnementstanken. Jeg ville aldrig - og jeg mener aldrig - have musik som abonnemet selv.
"Det der er mig mest imod er at lægge mellemled med andre interesser (det være sig salg af telefoni, bredbånd eller andet) end musikken mellem jer og kunderne. Kunderne skal vide hvornår de betaler for musikken."
Helt enig.
"Og jeg har meget imod at musikken bliver bundled med andre produkttyper (som bredbånd, køleskabe eller ?), jeres kontakt med kunderne bliver mere og mere - fraværende."
Helt enig
"tralala hvor er det nemt - om hundred' år er alting glemt"
Næ, nej ... jeg vil skam huske dette om 100 år. Meget tydeligt endda ;-)
Klaus |