Tekst: | Hmm sommetider er det lidt som om du ikke registrerer virkeligheden...... men med jeres succes har I jo også råd til det.
Begrebet 'køb af musik' har undergået en række forandringer alene med baggrund i teknikken. Levetiden af et værk blev med cd'en gjort meget længere. Og med de private diskkopieringsredskaber er der ingen begrænsninger mere.
Musik bliver ikke fysisk slidt op mere.
Men jeres forestillinger om, hvad kunden skal forstå ved at købe et track, et album eller en samling (som 'vores bedste') er ikke ændret siden vinyldagene. Og indtil det sker, så er det mere end usandsynligt at musikbranchens indtægtsgrundlag fra indspillet musik vender tilbage.
Det der er mig mest imod er at lægge mellemled med andre interesser (det være sig salg af telefoni, bredbånd eller andet) end musikken mellem jer og kunderne. Kunderne skal vide hvornår de betaler for musikken.
Og jeg har meget imod at musikken bliver bundled med andre produkttyper (som bredbånd, køleskabe eller ?), jeres kontakt med kunderne bliver mere og mere - fraværende.
Om det skulle være mig og mine der har overbevist nogen om musik som vand? Set herfra er det opstået efter devisen 'nød lærer nøgen kvinde at spinde'. Desværre blev der ikke brugbart tøj ud af spinderiet i denne omgang.
tralala hvor er det nemt - om hundred' år er alting glemt ebbe |