Tekst: | Ja, det var den verdensomspændende jukebox jeg havde gang i, dengang i 1996, eller hvornår det nu var. (mellem 1994 og 1997)
Fordelen er at alle radiostationer havde tilgang til alt musik og at det kunne laves en Koda/gramex afhandling fra centralt sted. Det spare tid og alt det der. Og en releas dato var en verdensomspændende releasdato, til alle.
Men når vi ser på Netradio, ja, så vil Koda/Gramex jo ikke engang se på log-filerne. Det var ellers den letteste måde at få en korekt betalning på.
dette var både til Kim og KK. -----------------------------------------------------
Omkring det du skriver her. Kan jeg godt se det fra din side. Men for mig, så er musik blevet ligegyldig, mest pga. regler. Men for den almene forbruger, så tror jeg at de kan få musikken på mange måder, så den bliver ligegyldig, ligemeget hvad.
Og jo, for samlere vil det da gå helt galt :-) Jeg har også nogle albums, som jeg ikke håber kommer på CD, eller bliver genudgivet på CD :-) Der er en glæde ved at havde noget som andre ikke har, men det gør også at information går tabt. Hvis en samler ønsker alt med en kunstner og pladen ikke kan opdrives, så er det også et kulturelt tab. Mener jeg.
Omkring din mening om "århundredes store musikalske genier" så har tiderne ændret sig. Vi har Youtube til at gøre golk kendte i dag. Musikbranchen gør ikke folk kendte i dag. Jo, Jon og EyeQ måske. Men jeg tror at andre kan sælge andre steder. Safri Duo blev jo kendt ved spredning.
Hele musikbranchen vil ændre sig meget over de næste 10 år. |