FORUM
Ris, ros, diskussioner, mm ...
DmD-SHOP
Afsender:ebbe
Email:ebbe$amara.dj
Emne:religiøsitet
Tekst:PS: Bemærk, at antallet af musikudgivelser i DK er faldet med 21% ialt i de sidste 3 år. Dette er en 100% konsekvens af den store gratisbrug af musikken - først og fremmest fildelingen ...
nå!

De bedst sælgende 25 albums sælger stadigvæk nærmest som de altid har gjort. Men er en kunstner udenfor top25, så er det stort set umuligt at financiere en udgivelse gennem salg.
På mig lyder det mystisk at fildeling skulle have lige den effekt!
(Det er det indtryk jeg har af den måde salget fungerer på i dag. Ret mig hvis du har tal der viser jeg tager fejl)


Jeg kan da pege på mange andre elementer, der ikke kan undgå at have bidraget til udviklingen.
(top 10 musik i supermarkeder, flere kommercielle radiostationer, radiostationer med smalt repertoire og så videre)

Klaus, 100% er rigtig meget.




Det undrer da også mig, at de kommercielle radioer er så 'ens'. Billige P3 kopier. Med fokus på 10-30årige. Og et snævert hitrepetoire for at fange kanalsurferne i farten.
(Jo, de måler og vejer & kender eksakt effekten af hvert enkelt afspillet nummer. Rhode ved givet hvad han gør:-))

Mens det købestærke publikum i vores alder ikke tilgodeses i nær samme grad (P4 er primært den musikkanal der henvender sig til os, men der er der jo også lidt dyrt produceret journalistik ind imellem musikken) Måske er vi sværere at få til at skifte kanal, hvis vi ikke er direkte utilfredse med det vi lytter.

Kundesegmenter. Der er en del forskel på, hvilke målgrupper der er i fokus. Teenagerne, der er i centrum for voice og tilsvarende, køber jo aldrig musik! De betaler til gengæld for deres brug af radioen ved at købe tøj, mp3spillere og hvad der ellers reklameres for i de kanaler.
Det kunne være spændende at se om airplay-effekten er enerådende, eller om musikkens fokusgruppe slår igennem (timbaland, nelly furtado, nik&jay rammer et mindre købende publikum end jer, Bruce Springsteen og U2).

Tag to melodier med samme målgruppe og voldspil den ene på radioen. (fx en single med jer og en med Lars Lilholt Band - ved ikke om der kommer geografiske forskelle ind der - downloader de mindre i jydeland?) Eller tag en melodi og voldspil den på radioen i Odense, og kun det ½ i Aalborg.

....... du er i en branche, hvor der er langt imellem oplysninger der rækker ud over hønen og ægget.



Dit navn:
Din email:
Overskrift:
Din tekst:




Oversigt alle rum