FORUM
Ris, ros, diskussioner, mm ...
DmD-SHOP
Afsender:Klaus K
Email:kk@dansermeddrenge.dk
Emne:3 x tynde argumenter
Tekst:
Ebbe - det er sgu morsomt at læse dine argumenter, når du skal overbevise andre end mig. Du virker ikke længere helt så skarp, synes jeg ... ;-)

1: "Det første der er galt med netkøb er at man ikke kan skrue musiksalg sammen på den måde uden at det medfører massiv piratkopiering."

Må jeg minde dig om at "massiv piratkopiering" over nettet eksisterede allerede fra år 2000 med Napsters udbredelse, senere i 2001 - 2003 med Kazaa og andre. Netkøb opstod i DK (TDC og Bilka) først i 2004 - og har ikke haft nogen indflydelse på piratkopieringen.

2: "Det andet der er galt med netkøb er at forbrugeren får en vare, der oftest ikke umidelbart opfylder hendes behov."

Kundens behov er at forbruge et stykke musik. Dette behov må man da nok sige netkøb indfrier 100% - og endda også "umiddelbart" ...

3: "Det tredje der galt med netkøb er at kunden skal bruge lagerplads på det købte. Og tage ansvar for 'sikker' opbevaring af værker, der alligevel er fuldt tilgængelige på nettet."

Mon ikke kunden overlever at skulle bruge harddisk plads til sine indkøb? Det er et kunstigt argument uden praktisk betydning. Iøvrigt tillader de fleste netshops 4 downloads pr. køb af et track (hvis et track skulle blive væk).

At skulle "tage ansvar for sikker opbevaring" er endnu mere kunstigt - det er der sgu da ingen udover dig, der bekymrer sig om.

Nej, Ebbe - væk med hykleriet & ind til kernen: Det der gør netkøb til et problem for mange er ... at det er et KØB. Det koster penge.

Betalingen er den ENESTE praktiske forskel på forbruge musik på et fildelingsnetværk - og at gøre det på iTunes. Her udtrykkes forskellen på at tage varerne direkte med ud af supermarkedet - og på at betale ved kassen inden du går.

Og det er netop her den store opgave ligger - også for dig: At lære din nevø og ikke mindst hans forældre, at det din nevø gør er forbudt - og at det er forkert.

God fornøjelse - højt humør Klaus K



Dit navn:
Din email:
Overskrift:
Din tekst:




Oversigt alle rum