Tekst: | Vi ser Musicstation som et forsøg på at nå nye kundegrupper, som ikke køber vores musik i forvejen. Og sådan tror jeg alle selskaberne ser på det.
Billedet ligner ringe i vandet - de ser sådan ud: De nærmeste ringe i vandet for os (DmD) er vores hardcore fans, som under alle omstændigheder vil købe ny musik med os.
Næste gruppe - de mellemste ringe - vil kun købe musik med os under særlige omstændigheder - fx. de er blevet overvældede af en god koncert eller andre folks anbefalinger og vil købe pr. impuls - eller hvis der er et godt tilbud (fx. et opsamlings-album til et normal-albums pris)
Sidste gruppe - de yderste ringe - er sådan set ligeglade med os, og vil ikke købe noget fra os - med mindre vi kan få dem til at lytte til vores musik - eller de lytter til det ved et tilfælde.
Den sidste gruppe er den, vi håber på at ramme med Musicstation - de kommer måske til at høre os ved et tilfælde, og bliver måske interesserede. Hvis de ikke bliver interesserede vil vi naturligvis kun få betaling for de initiale lytninger, de foretager.
Dette er vores overvejelser i det miljø, vi fungerer lige nu.
KK |