Tekst: | Du står med et problem. Kunderne betaler ikke. Måske bruger de ikke engang?
Din branche har besluttet sig for, hvad det vil sige at købe musik. Og desværre er der valgt en model for det, som er overhalet - udenom indenom nedenom.... - af den teknologi, kunderne har til rådighed.
Hvis debatten handlede om for eller imod fildeling havde modstanderne tabt på forhånd. Den diskussion er ikke relevant, fildeling findes! På samme måde som cd-brændere (37%).
Det du ønsker fra mig, indebærer at jeg ændrer alle jeres frafaldne kunders adfærd. Det kan jeg ikke. I har (haft?) en chance for at ændre på jeres egne forhold så kunderne igen ser en fordel i at handle med jer i stedet for at dele.
Du håndterer diskussionen som om det var målet i sig selv at overbevise hver enkelt om det rigtige i at bruge jeres forretningsmodel. Uden at omfanget af den opgave på nogen måde synes at stå dig klart. På en god dag kan man overtale en teenager til at gøre en ting - den dag. Men her drejer det sig om teenagere og deres forældre. De sværeste (sværere end en teenager?) er nok folk med penge nok i deres bedste alder. Folk der ikke gør det for at spare, men bare fordi man kan.
... nænej, det I gør er det rette - den eneste måde det kan gøres på ;-) - dino!
utrættelige ebbe som trods alt har ændret sine meninger undervejs ;-) |