Tekst: | Det er muligt, at Dan Glickman har den opfattelse - men den deles ikke i pladebranchen. Det, der hele tiden har været pladebranchens store frygt - og grunden til at der er forsøgt mange eksperimenter med drm - er netop den (ulovlige) masse kopiering, der foregår via p2p-netværk.
Man troede simpelthen, at drm kunne forhindre dette, eller i hvert fald reducere det - alle kan se nu, at det kan drm ikke. Samtidig havde man vel en forestilling om, at at man ikke bidrog yderligere til ulovlig p2p-brug med et beskyttet online-salg.
Jeg skal ikke kunne sige, om man en dag vil kunne få drm, som kan virke sådan at musikken alligevel vil kunne virke på alle (autoriserede?) normale afspillere - i stedet for de problemer, som drm giver nu. Men indtil den dag, går vi ind for et åbent format - mp3 m. vandmærke - til vores musik.
Meningen er jo trods alt, at musikken både skal spredes og betales for.
Klaus K.
PS: Det er ikke svært at få vand til at løbe opad ... det kræver fx. bare en pumpe. |