Tekst: | med garanti for at gentage mig selv:
salg burde nok være i '' hele vejen igennem, det er jo ikke selve nummeret I sælger, kun en begrænset brugsret.
og de begrænsninger der i dag lægges ind over et 'køb' af et af jeres værker er desværre af en sådan karakter at af jer utilsigtet redistribution er en uundgåelig følgesvend.
førend I tilpasser jeres produkt og den måde I handler det på til den virkelighed det skal trives i, vender de store dele af det betalende publikum, der har vendt jer ryggen, ikke tilbage.
lossless filformater er allerede en stor ting på nettet, prøv at tjekke udvalget ud på en af p2p-tjenesterne. At din branche ikke eller kun i ringe grad udbyder den type produkter er yderligere ris til egen r..
og kvalitetsgrænsen burde givet ikke sættes ved cd-formatet, der er væsentlig bedre lydformater/kvaliteter til rådighed i dag. Du og jeg er nok for gamle til at kunne registrere en forskel, men det er jo osse os der nærmer sig den tid hvor vi har en strålende fremtid bag os.
i mine glade musikdage (dengang min hørelse var lidt bedre) var det ikke tekniknørder der stillede xtreme krav til lydkvaliteten. Det var musikelskere der brugte ½ og hele årslønninger på musikanlæg med optimal lyd. Det var folk der startede en indflytning med at installere lydanlægget og derefter møblerede bopælen med udgangspunkt i at bevare akustik og lydoplevelse.
Når du siger at bedre lydkvalitet ikke er et emne der sådan lige bliver aktuelt er det i mine øjne et udtryk for at du ikke aner hvad der foregår, men blot argumenterer for at virkeligheden skal forme sig i overensstemmelse med dine ideer om 'a perfect world'.
Måske taler du udfra nogle ting der i din branche er realiteter. Udefra (herfra) ligner de samme ting årsagen til alle problemerne.
Og tingene bliver kun 'værre' indenfor de tidshorisonter jeg kan overskue. I har ikke noget at have optimismen i pt.
Og på verdensplan er cd'en altså 'den store dræber' hvis du skal udnævne en sådan. Det er dog helt andre mekanismer der er skyld i at uautoriseret digital distribution er blevet så fremherskende i alle egne af kloden. Mekanismer som kun branchen selv er herrer over at ændre på. Lyt til harddiskens indslag om Tecno Brega virkeligheden i Brasillien. Det er en lignende vej vi alle skal, medmindre musikbranchen ændrer sin indfaldsvinkel til problemerne.
De salgskanaler til slutbrugere du nævner er alle underlagt den forretningsmodel, eksemplarsalg, der usvigeligt sikkert er i gang med at berøve jer det der plejede at være jeres hovedindtægtskilde. |